Українська мова за професійним спрямуванням

 

1.    ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Найменування показника

Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь

Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання

Кількість кредитів -2,5

Галузь знань:

13 Механічна інженерія

Форма навчання

інституційна (очна(денна)

Кількість змістових модулів -3

Спеціальність: 

131 «Прикладна механіка»

136 «Металургія»
133 «Галузеве машинобудування»

Статус дисципліни

 

Нормативна (обов’язкова) дисципліна циклу, який формує загальні компетентності

 

Індивідуальне завдання: -

Освітньо-професійна програма: 

«Зварювальне виробництво»
«Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств»

«Обробка металів тиском»

Рік підготовки

 3-ий

Семестр

 

VІс.

Загальна кількість годин - 75

Освітньо-професійний ступінь: 

 

фаховий молодший бакалавр

Лекції - 6

Практичні заняття – 30/36

Лабораторні заняття -

Семінарські заняття - …

Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 2

Самостійна робота студента – 31/37

Курсовий проєкт -

Кількість аудиторних годин на тиждень - 2

Вид підсумкового контролю

 

V Iс – екзамен

 2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Навчальна програма з дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка» «Зварювальне виробництво»
136 «Металургія» «Обробка металів тиском», 133 «Галузеве машинобудування» «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств».

 

Мета дисципліни— сформувати національно-мовну особистість, ознайомити студентів з нормами сучасної української мови в професійному спілкуванні, з основними вимогами до складання та оформлення професійних документів, навчити їх професійного мовлення, збагатити словник термінологічною, фаховою лексикою; підвищити загальномовний рівень майбутніх фахівців, формувати практичні навички ділового усного і писемного спілкування в колективі, розвивати комунікативні здібності.

Програма складається з 5 розділів: «Культура фахового мовлення», «Етика ділового мовлення», «Лексичний аспект сучасної української літературної мови у професійному спілкуванні», «Нормативність і правильність фахового мовлення», «Складання професійних документів».

Предметом вивчення практичного курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є мова фахової галузі.

Завдання дисципліни: сприяти засвоєнню мовних стереотипів комунікацій певного фаху. Робота над культурою мови студентів проводиться з урахуванням двох аспектів: підвищення загальномовної культури майбутніх спеціалістів та їх фахової мовної культури.

Основна увага на заняттях зосереджується на різних видах словникової роботи, що має на меті навчити студентів працювати з різними видами словників, збагатити словниковий запас термінологічною, фаховою лексикою, складати тексти фахової документації.

При опрацюванні термінологічної, фахової та інших груп лексики звертається увага на правопис, вимову й стилістичні функції аналізованих слів, що сприяє підвищенню загальномовної культури майбутніх спеціалістів. Програма дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» визначає загальну спрямованість курсу й обов'язковий обсяг знань і умінь, якими повинні оволодіти студенти.


ЗВЕДЕНА   КІЛЬКІСТЬ   НАВЧАЛЬНИХ   ГОДИН

ІІІ  курс

Спеціальність ПМ

            

Курс вивчення

                                         ІІІ

                                 Всього

Семестр

                                 6

                                          1   

Повний обсяг часу на дисципліну (предмет)

                           

                               75

 

                                     75

У тому числі аудиторних занять :

 

                               38

 

                                      38

практичні заняття

                               30

                                      30

Лекцій

                               6

                                     6

Семінарів

                                -

                                     -

Контрольна робота

                                2

                                     2

Термін часу на самостійну роботу студента

 

                               37

 

                                     37


1                                       Теми лекцій для ПМ

 

№ п/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Вступ. Державотворча роль мови. Функції мови. Стилі, типи і форми мовлення.  Літературна мова. Мовна норма.

2

2.

Мовна норма. Орфографічні та орфоепічні норми сучасної української літературної мови

2

3.

Загальні вимоги до складання документів. Текст документа. Основні реквізити.

2

 

Всього

6

 

Таблиця 2

 

Теми практичних занять

 

№ п/п

Назви теми

Кількість годин

1.

Мова і професія. Майстерність публічного виступу

2

2.

Формування навичок і прийомів мислення. Основні закони риторики.

2

3.

Поняття етики ділового спілкування, її предмет і завдання

2

4.

Правила спілкування фахівця при проведенні зустрічей, переговорів, прийомів та по телефону

4

5.

Робота з орфографічними та орфоепічними словниками

2

6.

Лексичні норми сучасної української літературної мови

2

7.

Морфологічні норми.  Особливості вживання граматичних форм іменників,  числівників

2

8.

Морфологічні норми.  Особливості вживання граматичних форм прикметників.

2

9.

Синтаксичні норми сучасної української мови. Вживання дієслівних норм. Складні речення.

2

10.

Текст документа. Види документа

2

11.

Укладання документів щодо особового складу. Автобіографія. Характеристика.

2

12.

Написання резюме, заяви

2

13.

Оформлення довідково-інформаційних документів: оголошення, запрошення, доповідні і пояснювальні записки, виробничі звіти.

 Виробничі протоколи. Витяг з протоколу.

2

14.

Укладання розпорядчих та організаційних документів.

2

 

Всього практичних занять

30

Таблиця 3                                Теми самостійних робіт для ПМ

 

 

1.

Культура мови.

2

2.

Культура мовлення під час дискусій

2

3.

Специфіка мовлення фахівця

2

4.

Мовленнєвий етикет

2

5.

Типи термінологічних словників (відповідно до фаху)

2

6.

Термінологічна і професійна лексика, її відмінність від загальновживаної

2

7.

Особливості вживання граматичних форм числівників

2

8.

Особливості вживання граматичних форм займенників

2

9.

Особливості слововживання. Дієслівні форми

2

10.

Особливості вживання службових слів

2

11.

Синтаксичні норми. Складні речення

2

12.

Складноскорочені слова, абревіатури та графічні скорочення. 

2

13.

Місце в реченні вставних слів та словосполучень у діловому мовленні.

2

14.

Види документів та їх класифікація. Стандартні і нестандартні документи. Правила оформлення сторінки, рубрикація тексту, правила оформлення заголовків, виділення окремих частин тексту.

2

15.

Зміст і структура документів щодо особового складу. Автобіографія. Характеристика.

2

16.

Текстове оформлення довідково-інформаційних документів. Службові листи. Оголошення. Запрошення.

3

17.

Особливості складання розпорядчих та організаційних документів. Наказ, розпорядження, постанова.

2

18.

Ознайомлення з організаційними документами. Статут, положення, інструкція.

2

 

Всього

37

 

2. ЗВЕДЕНА   КІЛЬКІСТЬ   НАВЧАЛЬНИХ   ГОДИН

ІІІ  курс

Спецальність Г М, М, ХТІ

            

Курс вивчення

                                         ІІІ

                                 Всього

Семестр

                                 6

                                          1   

Повний обсяг часу на дисципліну (предмет)

                           

                               75

 

                                     75

У тому числі аудиторних занять :

 

                               44

 

                                      44

лекцій

                               6

                                     6

семінарів

                                -

                                     -

практичних занять

                               36

                                      36                                                                                           

Контрольна робота

                                2

                                     2

Термін часу на самостійну роботу студента

 

                               31

 

                                     31

Таблиця 1 Теми лекцій для ГМ, М, ХТІ

 

 

№ п/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Вступ. Державотворча роль мови. Функції мови. Стилі, типи і форми мовлення.  Літературна мова. Мовна норма.

2

2.

Мовна норма. Орфографічні та орфоепічні норми сучасної української літературної мови

2

3.

Загальні вимоги до складання документів. Текст документа. Основні реквізити.

2

 

Всього

6

 

 

 

Таблиця 2

 

Теми практичних занять для ГМ, М, ХТІ

 

№ п/п

Назви теми

Кількість годин

1.

Мова і професія. Майстерність публічного виступу

2

2.

Формування навичок і прийомів мислення. Основні закони риторики.

2

3.

Поняття етики ділового спілкування, її предмет і завдання

2

4.

Правила спілкування фахівця при проведенні зустрічей, переговорів, прийомів та по телефону

4

5.

Робота з орфографічними та орфоепічними словниками

2

6.

Лексичні норми сучасної української літературної мови

2

7.

Морфологічні норми.  Особливості вживання граматичних форм іменників,  числівників

2

8.

Морфологічні норми.  Особливості вживання граматичних форм прикметників.

2

9.

Синтаксичні норми сучасної української мови. Вживання дієслівних норм. Складні речення.

2

10.

Текст документа. Види документа

2

11.

Укладання документів щодо особового складу. Автобіографія. Характеристика.

2

12.

Написання резюме, заяви

2

13.

Оформлення довідково-інформаційних документів: оголошення, запрошення, доповідні і пояснювальні записки, виробничі звіти.

 Виробничі протоколи. Витяг з протоколу.

2

14.

Складання організаційних документів: статут, положення, інструкція

2

15.

Укладання розпорядчих та організаційних документів.

2

 

Всього практичних занять

36

 

Таблиця 3                                Теми самостійних робіт

 

 

1.

Культура мови.

2

2.

Основні закони риторики

2

3.

Культура мовлення під час дискусій

2

4.

Специфіка мовлення фахівця

2

5.

Мовленнєвий етикет

2

6.

Типи термінологічних словників (відповідно до фаху)

2

7.

Термінологічна і професійна лексика, її відмінність від загальновживаної

2

8.

Особливості вживання граматичних форм числівників

2

9.

Особливості слововживання. Дієслівні форми

2

10.

Особливості вживання службових слів

2

11.

Синтаксичні норми. Складні речення

2

12.

Складноскорочені слова, абревіатури та графічні скорочення. 

2

13.

Місце в реченні вставних слів та словосполучень у діловому мовленні.

1

14.

Види документів та їх класифікація. Стандартні і нестандартні документи. Правила оформлення сторінки, рубрикація тексту, правила оформлення заголовків, виділення окремих частин тексту.

2

15.

Зміст і структура документів щодо особового складу. Автобіографія. Характеристика.

2

16.

Текстове оформлення довідково-інформаційних документів. Службові листи.

2

 

Всього

31

 

5.КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

 

 

Рівень навчальних досягнень студентів

Характеристика навчальних досягнень студентів

IVрівень – високий «відмінно»

Студент глибоко і у повному обсязі опанував зміст навчального матеріалу, легко в ньому орієнтується і вміло використовує понятійний апарат; уміє пов’язувати теорію з практикою, вирішувати практичні завдання, впевнено висловлювати і обґрунтовувати свої судження. Відмінна оцінка передбачає грамотний, логічний виклад відповіді (як в усній, так і у письмовій формі), якісне зовнішнє оформлення роботи. Студент не вагається при видозміні запитання, вміє робити детальні та узагальнюючі висновки. При відповіді допустив дві-три несуттєві похибки.

ІІІ рівень – достатній «добре»

Студент виявив повне засвоєння навчального матеріалу, володіє понятійним апаратом, орієнтується у вивченому матеріалі; свідомо використовує теоретичні знання для вирішення практичних задач; виклад відповіді грамотний, але у змісті і формі відповіді можуть мати місце окремі неточності, нечіткі формулювання закономірностей тощо. Відповідь студента має будуватися на основі самостійного мислення. Студент у відповіді допустив двітри несуттєві помилки.

ІІ рівень – «середній»

Студент виявив знання основного програмного матеріалу в обсязі, необхідному для подальшого навчання та практичної діяльності за професією, справляється з виконанням практичних завдань, передбачених програмою. Як правило, відповідь студента будується на рівні репродуктивного мислення, студент має слабкі знання структури курсу, допускає неточності і суттєві помилки у відповіді, вагається при відповіді на видозмінене запитання. Разом з тим набув навичок, необхідних для виконання нескладних практичних завдань, які відповідають мінімальним критеріям оцінювання і володіє знаннями, що дозволяють йому під керівництвом викладача усунути неточності у відповіді.

І рівень – початковий «незадовільно»

Студент виявив розрізнені, безсистемні знання, не вміє виділяти головне і другорядне, допускається помилок у визначенні понять, перекручує їх зміст, хаотично і невпевнено викладає матеріал, не може використовувати знання при вирішенні практичних завдань. Як правило, оцінка «незадовільно» виставляється студенту, який не може продовжити навчання без додаткової роботи з вивчення дисципліни.

 

 

 














Немає коментарів:

Дописати коментар