Тема заняття: Контрольна робота з теми " Розділові знаки у складному реченні"
Виконайте тестові завдання. Завдання не переписуйте, просто проставте літери.
1. Складним є речення:
А Верби, схилившись над тихим Дінцем,
розчісують коси зелені.
Б На заході
ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
В Липневий
день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.
Г Пішла
дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.
2. Тире потрібно поставити
між частинами складносурядного речення :
А Сині роси зблискували на травах і сонце
купалося на левадах.
Б Десь у хлібах кричав перепел і туман
стелився од річки.
В На хвилину раптом стихли голоси і
спинилися тіні.
Г Хвилина ще
і схід розпише в сліпучі барви небосхил.
3. Кома не ставиться в
реченні (розділові знаки не розставлено):
А На подвір’ї голосно сміються діти і
пурхають горобці.
Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче
задумливий сад.
В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй
теж захотілося злетіти в небо.
Г Мені потрібне слово а не слава.
4. Складносурядне речення
утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку
ми почали непокоїтися…» обрати:
А так що настрій зіпсувався на цілий день;
Б проте погода посприяла нам і цього разу;
В й обговорювати можливі перешкоди;
Г передчуваючи серйозні ускладнення.
5. Не слід ставити коми між
частинами складносурядного речення :
А Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин
розмірене биття.
Б Знову
яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.
В Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє
од цвіту вишень і сирої землі.
Г Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає
на воду.
6. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки
не розставлено):
А Мова
українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.
Б Доба
Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після
Руїни.
В Треба
зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і
більше.
Г Жовто-блакитні
барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і
вода батько і мати.
7. Складнопідрядне речення
з підрядним означальним:
А Рідну
пісню треба захищати так, як захищають рідний край.
Б А
доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.
В Духовність
— озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.
Г Народе
мій, як добре, що ти у мене є на світі.
8. Складносурядним є
речення:
А Тонкі
брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою
красою.
Б Гляньмо
на трепетну землю — і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети
край, схожий на серце.
В У
дівчині пробуджується мати — творець нового життя.
Г Як
простір немислимий без руху, так поезія неможлива без думки.
9. Виділіть складнопідрядне
речення, у якому засобом зв’язку є сполучник.
А Де
молодий вогонь, що серце пік? (Д.
Павличко).
Б У
карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його (Я. Качура).
В Збратав
нас труд, що творить чудеса (М.
Рильський).
Г Історія,
що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).
Завдання 10–13 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних.
10. Визначте
складнопідрядні речення:
А Не
видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то
блакитних….
Б Якщо
сьогодні я прийду до неї, вона мене в олександрію візьме (Леся Українка).
В Орел
мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).
Г В
моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні (В. Сосюра).
Д Десь
на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти (С. Васильченко).
Е Людина
відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук).
11. Укажіть,
у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:
А Хай
лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я
позичу і пісень позичу в солов’я (В.
Сосюра).
Б Або
гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють
здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ (О. Кобилянська).
В Ворожа
авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по
головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).
Г Верба ще
більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає
сиворакша (М. Стельмах).
Д В ті грізні й неповторні дні легенди були
буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами,
дітьми й дідами (Ю. Збанацький).
Е На тонкій
шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто .
12. Укажіть
складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити
двокрапку (розділові знаки пропущено):
А Старий
присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті за столом сидять гості…
.
Б Що за літо
заробить Мотря те за зиму і проживуть (ПанасМирний).
В Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та
обори.
Г В хаті
грека пахло часником та смаженими грецькими ковбасками густий пах ладану не міг
подолати ті запахи.
Д Так і його
царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.
Е Учися як
слід то й добре буде. (З творів Ю.
Мушкетика).
20.05.
Немає коментарів:
Дописати коментар