Шановні студенти, це останнє заняття. Виконуйте контрольну роботу в зошиті, надсилайте роботи до 14.00. Не забувайте вказувати своє прізвище та шифр групи!!!!
Тема: Контрольна робота з теми" Орфографічна норма"
Тема: Контрольна робота з теми" Орфографічна норма"
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
- Який зі словників регулює правильну вимову звуків, звукосполучень і наголосу в словах?
А орфографічний;
Б тлумачний;
В іншомовних слів;
Г орфоепічний.
- Яке явище впливає на милозвучність української мови?
А Правильний запис слів;
Б правильне творення слів;
B чергування [д]/[дж]
Г чергування у/в, і/й.
- Позначте рядок слів, у якому наголос падає на перший склад.
А Спина, разом, випадок, олень;
Б дочка, донька, фартух, новий;
В завдання, читання, кохання, люблю;
Г агент, документ, каталог, вірші.
- Позначте рядок слів, у якому наголос падає на другий склад.
А Гуртожиток, дужки, ім’я, легкий;
Б задовго, далеко, циган, експерт;
В навскоси, приятель, живопис, вчення;
Г глядач, статуя, ненависть, симетрія.
- Які голосні звуки в українській мові вимовляють чітко?
А [а], [у], [о];
Б [а], [у], [і];
В [е], [а], [у];
Г [и], [а], [у].
- Позначте рядок, у якому правильно подано звуковий запис слів:
А [гоалубка], [зоазул’а];
Б [голубка], [зозул’а];
В [гоул’убка], [зоузул’а];
Г [гоулубка], [зоуз’ул’а].
- Позначте рядок слів, у якому наголос змінює значення слова:
А замок, мука, характерний;
Б пора, сонце, сонце;
В орел, Орел, приклад;
Г завжди, житло, свята.
- Позначте рядок слів, у яких відбулося спрощення у вимові й на письмі:
А студен..ство, зві..но, че..ний;
Б облас..ний, виїз..ний, сер..це;
В балас..ний, хворос..няк, невіс..ці;
Г зліс..ний, корис..ний, шістдесят.
У завданнях 9-10 треба встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного буквою, дібрати відповідник, позначений цифрою.
- Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.
1 Уподібнення приголосних
2 Подвійний наголос
3 Форморозрізнювальний наголос
4 Словорорізнювальний наголос
|
А Води — води, викликати — викликати
Б Косьба, боротьба
В Замок — замок, атлас — атлас
Г Помилка, також
Д Зате, проте
|
- Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.
1 Чергування у/в розрізнює значення слів
2 Чергування у/в не розрізнює значення слів
3 Порушено чергування і/й
4 Порушено чергування у/в
|
А Весь — увесь, вчитель — учитель
Б Василь й Ярина
В Вправа — управа, враження — ураження
Г Приїхала в Львів
Д Батьки і діти
|
Завдання 11 та 12 — завдання відкритої форми.
- Запишіть речення, обравши правильний варіант з наведених у дужках:
Рідну Батьківщину (в, у) (усі, всі) віки порівнювали (з, із) матір’ю, бо нема нічого найдорожчого (в, у) людини, як мати (й, і) рідна земля. Окрема людина невіддільна (від, од) народу, а народ невіддільний (від, од) Батьківщини: (в, у) цьому сила народу (і, й) міць його, невмирущість (і, й) безсмертя (Є. Гуцало).
- Запишіть транскрипцію слів:
Легко, дьогтю, молотьба, книжка.
Немає коментарів:
Дописати коментар