вівторок, 16 червня 2020 р.

17.06.2020 І курс Г М - 19 Українська мова

Шановні студенти, це останнє заняття. Виконуйте контрольну роботу в зошиті, надсилайте роботи до 14.00. Не забувайте вказувати своє прізвище та шифр групи!!!!

Тема: Контрольна робота з теми" Орфографічна норма"

Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
  1. Який зі словників регулює правильну вимову звуків, звукосполучень і наголосу в словах?
А орфографічний;                                    
Б тлумачний;                                             
В іншомовних слів;
Г орфоепічний.
  1. Яке явище впливає на милозвучність української мови?
А Правильний запис слів;                      
Б правильне творення слів;                     
B чергування [д]/[дж]
Г чергування у/в, і/й.
  1. Позначте рядок слів, у якому наголос падає на перший склад.
А Спина, разом, випадок, олень;            
Б дочка, донька, фартух, новий;              
В завдання, читання, кохання, люблю;
Г агент, документ, каталог, вірші.
  1. Позначте рядок слів, у якому наголос падає на другий склад.
А Гуртожиток, дужки, ім’я, легкий;     
Б задовго, далеко, циган, експерт;         
В навскоси, приятель, живопис, вчення;
Г глядач, статуя, ненависть, симетрія.
  1. Які голосні звуки в українській мові вимовляють чітко?
А [а], [у], [о];                                 
Б [а], [у], [і];                                             
В [е], [а], [у];
 Г [и], [а], [у].
  1. Позначте рядок, у якому правильно подано звуковий запис слів:
А [гоалубка], [зоазул’а];                        
Б [голубка], [зозул’а];                           
В [гоул’убка], [зоузул’а];
Г [гоулубка], [зоуз’ул’а].
  1. Позначте рядок слів, у якому наголос змінює значення слова:
А замок, мука, характерний;              
Б пора, сонце, сонце;                           
В орел, Орел, приклад;
Г завжди, житло, свята.
  1. Позначте рядок слів, у яких відбулося спрощення у вимові й на письмі:
А студен..ство, зві..но, че..ний;        
Б облас..ний, виїз..ний, сер..це;          
В балас..ний, хворос..няк, невіс..ці;
Г зліс..ний, корис..ний, шістдесят.
У завданнях  9-10 треба встановити  відповідність. До кожного рядка, позначеного буквою, дібрати відповідник, позначений цифрою.
  1. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

1 Уподібнення приголосних
2 Подвійний наголос
3 Форморозрізнювальний наголос
4 Словорорізнювальний наголос
    А Води — води, викликати — викликати
     Б Косьба, боротьба
     В Замок — замок, атлас — атлас
     Г Помилка, також
     Д Зате, проте
  1. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

1 Чергування у/в розрізнює значення слів
2 Чергування у/в не розрізнює значення слів
3 Порушено чергування і/й
4 Порушено чергування у/в
     А Весь — увесь, вчитель — учитель
     Б Василь й Ярина
     В Вправа — управа, враження — ураження
     Г Приїхала в Львів
     Д Батьки і діти
Завдання 11 та 12 — завдання відкритої форми.
  1. Запишіть речення, обравши правильний варіант з наведених у дужках:
 Рідну Батьківщину (в, у) (усі, всі) віки порівнювали (з, із) матір’ю, бо нема нічого найдорожчого (в, у) людини, як мати (й, і) рідна земля. Окрема людина невіддільна (від, од) народу, а народ невіддільний (від, од) Батьківщини: (в, у) цьому сила народу (і, й) міць його, невмирущість (і, й) безсмертя (Є. Гуцало).
  1. Запишіть транскрипцію слів:
Легко, дьогтю, молотьба, книжка.

Немає коментарів:

Дописати коментар