Тема заняття:
Дмитро Павличко «Два кольори», *«Я стужився, мила, за тобою…». Основні відомості про поета, перекладача. Основні мотиви його творів. Іван Драч «Балада про соняшник» Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника Микола Вінграновський «У синьому небі я висіяв ліс» Поезія про «вічну», одну-єдину любов, яка перемагає труднощі, долає час і простір.
«Шістдесятництво» — рух творчої молоді, яка сповідувала нові думки, оригінальну тематику і стала ядром духовної опозиції в Україні.
Це люди нового творчого та естетичного мислення, борці за гуманізм, за свободу самовираження, носії нових думок, поглядів і почуттів, відмінних від офіційних.
«Шістдесятники» сподівалися, що схвалений XX з’їздом КПРС курс на реформи приведе до кардинальних зрушень у суспільстві.
З’явилися молоді талановиті письменники: Василь Симоненко, Ліна Костенко, Іван Драч, Василь Стус, Микола Вінграновський, Дмитро Павличко, Микола Руденко та інші.
Великий інтересу читачів викликали збірки поезій:
«Проміння землі», «Вітрила», «Мандрівка серця» Л. Костенко,
« Тиша і грім» В. Симоненка,
«Любов і ненависть» Д. Павличка,
«Соняшник» І. Драча,
«Атомні прелюди» М. Вінграновського.
«Шістдесятники» виступили за:
• поглиблення реформ;
• скасування ідеологічних обмежень у галузі культури;
• подальшу демократизацію суспільства;
• проти фальшу в зображенні дійсності;
• національно-культурне відродження України;
• відродження української мови;
• піднесення національної самосвідомості й національної гідності.
Їм були притаманні:
• самоаналіз, неординарність мислення;
• щирість почуттів, намагання зламати літературні шаблони;
• новизна, гуманізм, звернення до внутрішнього світу людини;
• пошук нових форм у літературі й мистецтві;
• культ свободи самовираження;
• віра в оновлення суспільства;
• намагання відобразити головні проблеми сучасності.
Для них характерне:
• звернення до внутрішнього світу людини;
• обстоювання верховенства інтересів суспільства над державою;
• домагання рівності всіх громадян перед законом;
• таврування пропаганди класової ненависті;
• піднесення загальнолюдських ідеалів;
• звернення до традицій власного народу.
2. Ознайомитися з творчістю Д.Павличко, І. Драча, Ю.Вінграновського, написати конспект.
Проглянути експрес урок (кожен по 9 хвилин) і написати паспорт поезії
https://www.youtube.com/watch?v=VHQF9JclWL0 Павличко
https://www.youtube.com/watch?v=sy_v5knlptQ І. Драч
https://www.youtube.com/watch?v=kHSLe3gCV2I Вінграновський
Надіслати скрін до 20.00!!!!!!!!!!!!!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар