вівторок, 14 квітня 2020 р.

14.04 І курс П М - 19 Зар.літ

Шановні студенти, уважно читайте матеріал і завдання для виконання. Якщо виникають питання, то пишіть . Надсилайте скрін своїх робіт на мою пошту. Зазначайте дату заняття  згідно розкладу, вказуйте своє прізвище, шифр групи.

Тема заняття: Моріс Метерлінк  Концепція символістського театру. Драма - феєрія  "Синій птах". 

1. Записати у зошит основне
М. Метерлінка вважають засновником символістського театру. Хоча він ніби й не був у прямому розумінні слова релігійною людиною, однак через містицизм межа між вірою в Бога і світоглядом драматурга майже зникла. Місце Бога в його світогляді посіло ще більш невиразне і невизначене поняття — Невідоме. Трибуною Невідомого став символістський театр Метерлінка — «театр смерті».
Усім керувало Невідоме, над світом панували небачені, «фатальні сили, наміри, які нікому не відомі». Часом Невідоме набувало вигляду смерті, але лише часом — подальша конкретизація цієї загадки неможлива людина — жертва. Невідомого, безсила й жалюгідна істота, віддана у полон «байдужої ночі». Відповідно «наша смерть керує нашим життям, і наше життя не має іншої мети, ніж наша смерть».
Усе символічне у «театрі смерті», усе — лише натяк на Невідоме. Людина залишена наодинці із загадкою, із Невідомим. Драматичний конфлікт звужений, усі перипетії, усі можливі ускладнення зняті. «Театр смерті» був першою фазою драматургії Метерлінка.

На початку 1890-х рр. митець переглянув свою символістську концепцію. І від «театру смерті» перейшов до «театру надії». Тож наступні п’‎єси Метерлінка відрізнялися від «театру мовчання». Наприклад, у п’‎єсі «Смерть Тентажіля» (1894) смерті протиставлено кохання. Сестри Тентажіля прагнуть визволити його з-під влади Невідомого. І це вже не статична драма — герої стали до боротьби з Невідомим. Тепер, на думку письменника, найважливішим стало «людство», часткою якого були «ми», а «бідність, праця без надії, злидні, голод, рабство» — це слова не Божої волі, а «наша власна справа». Письменник прагнув переробити містику, песимізм, оспівував активність, боротьбу, пізнання, а в плані естетичному подальший шлях драматурга пролягав від символізму до романтизму, від «театру смерті» до «театру надії» Найвідоміший твір цього періоду — «Синій птах».

2.Прочитати і законспектувати біографію Метерлінка у параграфі  підручника
  на С.187 - 190

https://pidruchnyk.com.ua/1146-zarubizhna-literatura-10-klas-nikolenko.html

3. Читати драму "Синій птах"  або переглянути кінострічку

https://www.youtube.com/watch?v=lyBuVL2GMYI

можна ознайомитися з сюжетом твору за посиланням

https://dovidka.biz.ua/siniy-ptah-skorocheno/

Немає коментарів:

Дописати коментар