Шановні студенти, не забувайте, будь ласка, надсилати скрін ваших робіт на мою пошту.
2. Запишіть у зошит наступне:
Тема заняття: Двокрапка у складному реченні.
|
1. Орацюйте підручник: Параграф № 41 на С. 136 законспектувати.
2. Запишіть у зошит наступне:
Двокрапка ставиться, якщо друга частина:
а) виражає причину того, про що говориться в першій (до неї можна поставити питання чому?, а перед нею вжити сполучник бо);
б) доповнює або розкриває зміст першої частини (до неї можна поставити питання а що? а який? а як? і що побачив?)
1. Оксані — радість: [чому? — бо] мати одрізала з полотна хустку, а порошком пофарбувала в червоний колір. (А. Головко.)
2. Мені здається: [що?] твої очі в мою душу світять з вишини. (В. Сосюра.)3. І пригадалося йому дитинство: [а що саме?] над водами хиляться лози, лелека пливе в висоті. (М. Рильський.)4. Переконатися пора: [в чому?] зробиш зло — не жди добра. (Д. Білоус.)5. Мені відкрилась істина печальна: [яка?] життя зникає, як ріка Почайна. (Л. Костенко.)6. Поглянь у себе: [і що побачиш?] море там вирує, міниться і грає. (Л. Горлач.)
а) виражає причину того, про що говориться в першій (до неї можна поставити питання чому?, а перед нею вжити сполучник бо);
б) доповнює або розкриває зміст першої частини (до неї можна поставити питання а що? а який? а як? і що побачив?)
1. Оксані — радість: [чому? — бо] мати одрізала з полотна хустку, а порошком пофарбувала в червоний колір. (А. Головко.)
2. Мені здається: [що?] твої очі в мою душу світять з вишини. (В. Сосюра.)3. І пригадалося йому дитинство: [а що саме?] над водами хиляться лози, лелека пливе в висоті. (М. Рильський.)4. Переконатися пора: [в чому?] зробиш зло — не жди добра. (Д. Білоус.)5. Мені відкрилась істина печальна: [яка?] життя зникає, як ріка Почайна. (Л. Костенко.)6. Поглянь у себе: [і що побачиш?] море там вирує, міниться і грає. (Л. Горлач.)
Уживання двокрапки | У яке речення можна перебудувати * |
---|---|
[ ]: [причина] | [ ], тому що, бо ( ) |
[ ]: [пояснення, уточнення] | [а саме]: [ ] |
[ ]: [доповнення] | [дієслово], що ( ) |
[знати, чути…]: [доповнення] | [знати, чути…], що ( ) |
* [ ] – головна частина, ( ) – підрядна частина
3. Виконати вправи: 3, 5, 7 на С. 136-139 .
Немає коментарів:
Дописати коментар