неділя, 10 жовтня 2021 р.

12.10.21 І курс Г М - 21 Українська мова (контроль знань - 2 год.)

  Тема заняття: Контрольна робота з теми «Лексикографія, лексикологія»

І варіант
Початковий та середній рівні ( по 1б. за правильну відповідь)

1. Продовжіть висловлювання:

Лесика ― це…

а) синоніми, антоніми, омоніми;        б) словниковий склад мови;

в) слова, запозичені з інших мов;        г) наука про мову.

2. Продовжіть висловлювання:

Неолгізми ― це слова, які…

а) з’являються в мові з появою нових предметів, явищ, понять в житті суспільства;

б) запозичені з інших мов;

в) вживаються лише в мові людей певної місцевості;

г) які колись вживались часто, а тепер майже не вживаються

3. Продовжіть висловлювання:

Терміни ― це…

а) слова або словосполучення, що вживаються для точного вираження певного поняття;

б) слова, що з’явились з появою нових понять;

в) слова, що позначають предмети і явища чужого життя;

г) слова, що вживаються в переносному значенні.

4. Позначте рядок, в якому всі слова будуть синонімами:

а) город, місто, нива, поле, яр;

б) вода, рідина, молоко, чай;

в) стежка, шлях, путівець, дорога;

г) інструмент, інструментальний, інструменту.

5. Позначте рядок, в якому всі слова будуть антонімами:

а) говорити ― мовчати, весело ― смішно, стояти ― іти;

б) чисто ― брудно, солодко ― гірко; тепло ― гаряче;

в) темно ― світло, тонкий ― товстий, добрий ― щедрий;

г) високо ― низько, далеко ― близько,  твердий ― м’який.

6. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?

а) Ґав ловити, пасти задніх, розбити глек, альфа і омега.
б) Від серця відлягло, дістати по шапці, чужа праця, відчи­нені двері.
в) Братися за розум, писати вірші, іти до школи, наламати хвоста.
г) Перейти вулицю, душа не на місці, не бачити смаленого вовка, не бачити друга.

Достатній рівень (по 1,5 б. за правильну відповідь)

7.  Доберіть відповідник до фразеологізму     Ні живий ні мертвий ―

а) байдужий;                                     б) хворий;

в)  холодний;                                    г) переляканий.

8.Виберіть синонім до іншомовного слова, запишіть ці слова через тире.

 енергійний  - діяльний, бездіяльний, наповнений, розвинений, активний;

                                                        Високий рівень ( 3 бали)

Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.
       Скласти одне поширене речення     
1 Холодно, спекотно
                                        А омоніми
 2 лише, тільки
                                                  Б антоніми
3 мати (іменник), мати (дієслово)
                  В синоніми 
4 дамоклів меч, ахіллесова п’ята
                   Г діалектизми
                                                                          Д фразеологізми

ІІ варіант

Початковий та середній рівні ( по 1б. за правильну відповідь)

 

1. Продовжіть висловлювання:

Професіоналізми ― це

а) однозначні слова;

б) слова, запозичені з інших мов;

в) слова, що вживаються для точного вираження поняття;

г)  слова, що позначають назви понять певної  галузі виробництва.

2.Виберіть синонім до іншомовного слова:

Дефект ―

а) результат;                                         б) вплив;

в) вада;                                                 г) безрезультатність.

3. Позначте рядок, в якому всі слова будуть антонімами:

а) говорити ― мовчати, весело ― смішно, стояти ― іти;

б) чисто ― брудно, солодко ― гірко; тепло ― гаряче;

в) темно ― світло, тонкий ― товстий, добрий ― щедрий;

г) високо ― низько, далеко ― близько,  твердий ― м’який.

4.Омоніми — це слова, що:
                        а) мають однакову форму, але різне значення;
                        б) близькі за значенням, але різні за формою;
                        в) протилежні за значенням;
                        г) вживають мешканці певного регіону.
5. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:
                       а) височина, вершина, високий, височінь;
                       б) мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;
                       в) слово, словник, словотвір, словниковий;
                       г) мовити, говорити, кричати, слухати.
6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:
                            а)
 абрикос, балет, голос, доля;
                           б)
азбука, бігти, говорити, дивуватися;
                           в)
 голова, дружина, міст, пілот;
                           г)
 артист, кипіти, важкий, гарячий.


Достатній рівень (по 1,5 б. за правильну відповідь)

7. Який фразеологізм є антонімічним до інших?
                        а)Кожен кулик своє болото хвалить.
                      б)
 У чужій хаті і борщ добріший.
                      в) На чужому коні й їздиться краще.
                      г) Чуже краще свого, своє варте буряка гнилого.

8. Виберіть синонім до іншомовного слова, запишіть ці слова через тире.

 дискомфорт – вигода, позиція, пропозиція, незручність.

 Високий рівень ( 3 бали)
Доберіть до слів першої колонки антоніми з другої колонки. Скласти одне поширене речення
1 мовчати;
                     А  прощатися;
2 виглянути;
                  Б  сховатися;
3 вітатися;
                     В  галасувати;
4 нападати
                    Г  заглянути;  
                                  
      Д захищати

Перші 10 студентів по списку - І варіант, а друга половина групи- ІІ варіант.

Немає коментарів:

Дописати коментар