вівторок, 10 травня 2022 р.

11.05.2022 ІІІ курс П М - 19 Українська мова за професійним спрямуванням ( практичне занят. - 2 год.)

 Практичне заняття  № 13

Тема заняття:  Написання резюме, заяви.

Мета:

Навчальна: надати студентам інформацію про особливості оформлення документів щодо особового складу, різновиди документів та їх форми, склад реквізитів

Розвиваюча: розвивати навички грамотного оформлення документів щодо особового складу, вміння грамотно та доречно користуватися мовним матеріалом;

Виховна: виховувати культурного та грамотного фахівця..

Студенти повинні:

знати особливості оформлення документів щодо особового складу, різновиди документів та їх форми, склад реквізитів документів;

вміти грамотно писати й оформляти документи.

План

1.  Заява

2.                                                                                                                                  2. Резюме

3.    Практична вправа. Скласти документи

 

 Література

          Основна

1. Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові папери: Навчальний посібник. – К.: А.С.К., 2003.

2. Мацюк З.О., Станкевич Н.І. Українська мова професійного спілкування: Навчальний посібник. – К.: Каравела, 2006.

3. Шевчук С.В., Клименко І.В. Українська мова за професійним спрямуванням:

Підручник. – К.: Алерта, 2012.

Додаткова

1.    Мацько Л.І. Кравець Л.В. Культура українського фахового мовлення Навч. посіб. — К.: ВЦ "Академія", 2007. — 360 с.;

2.    Українська мова за професійним спрямуванням. Практикум / Навчальний посібник / За ред. Т.В. Симоненко. – К.: ВЦ «Академія», 2009.– 272 с.

 

Тема заняття:  Написання резюме, заяви.

1. Заява.

Ø Заява – це офіційне повідомлення в усній або письмовій формі, в якому викладається певне прохання.

За місцем виникнення роз різняють заяви внутрішні й зовнішні, які бувають від організацій, установ (службові) та особисті. У зовнішній особистій заяві обов'язково зазначається повна домашня адреса, а в службовій – повна поштова та юридична адреса установи, підприємства. У внутрішній заяві не є обов'язковими викладені вище вимоги.

У заяві реквізити рекомендується розташовувати в такій послідовності:

1.    Праворуч вказується назва організації чи установи, куди подається заява.

2.    Нижче у стовпчик – назва професії, місце роботи, прізвище, ім'я, по батькові, адреса того, хто подає заяву (якщо заява адресується до тієї організації, де працює автор, не треба зазначати домашню адресу, а достатньо назвати посаду й місце роботи чи структурний підрозділ).

3.    Ще нижче посередині рядка пишеться слово «заява» з великої літери й не ставиться крапка.

4.    З великої літери й з абзацу починається текст заяви, де чітко викладається прохання з коротким його обґрунтуванням.

5.    Після тексту заяви ліворуч вміщується дата, а праворуч – підпис особи, яка писала заяву.

У складній заяві також подаються відомості про те, які саме документи додані до заяви на підтвердження правомірності виставленого в ній прохання (документи перелічуються після основного тексту перед підписом). Заява пишеться від руки в одному примірнику.

Зразок:

                                                                     Директору

                                                                     Коледжу переробної та

                                                                     харчової промисловості ХНТУСГ

                                                                     Скрипці Л.І.

                                                                     випускника загальноосвітньої

                                                                     школи № 25 м. Харкова

                                                                     Дроботюка Анатолія Петровича

 

Заява

Прошу допустити мене до вступних іспитів до Коледжу переробної та харчової промисловості ХНТУСГ на спеціальністю «Експлуатація і ремонт обладнання харчових виробництв».

 

17.07.2017р.                            (підпис)                          А.П. Дроботюк

 


2.Резюме.

                Резюме – це документ, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає.

Як скласти гарне резюме:

Саме по собі резюме, навіть найгарніше, нікому роботи не дасть. Але воно дає вам шанс виділитися в потоці інформації, що попадає в компанію або в кадрове агентство. Добре складене резюме збільшує ваші шанси зацікавити роботодавця своєю кандидатурою й одержати запрошення на особисту співбесіду.

Єдиного стандарту для складання резюме у світовій і вітчизняній практиці не існує. Найбільш звичним для кадровиків є коротке (на 1-2 сторінки) резюме, складене за хронологічним принципом.

Гарні, конкретні резюме можуть відрізнятися одне від одного деталями своєї побудови. Але є кілька головних вимог, виконуючи які ви робите своє резюме більш ефективним. До них можуть бути віднесені:

Цілеспрямованість. Добре, якщо з резюме легко зрозуміти, на яку роботу ви претендуєте і чому вас можуть розглядати як гідного кандидата для цієї роботи. Для цього рекомендую вводити в резюме роздягнув “Мета”, а при описі досвіду роботи конкретно показувати ваші функції і досягнення.

Зручність сприйняття резюме. У людини, що переглядає пачку резюме, для первинного ознайомлення з кожним з них звичайно є 1-2 хвилини. Після цього резюме буде або відібрано для більш детального вивчення і можливої роботи з вами як з кандидатом, або відправлено в базу даних (у кращому випадку), або викинуто. Для зручності сприйняття резюме повинне бути добре структурованим, досить крупно і красиво видрукуваним, а також не містити другорядних даних і дрібниць.

Культура складання й оформлення. Граматичні помилки, суржик, помилки, рукописне оформлення й інші подібні вади не роблять честі авторові резюме. За інших рівних умов у першу чергу зацікавляться тим кандидатом, чиє резюме культурно оформлено.

Невдалі резюме звичайно є результатом недотримання зазначених вище основних вимог. Приведемо кілька типових помилок:

Зайво об'ємне резюме. Якщо ви представляєте резюме не за попередньою домовленістю, а у відповідь на оголошення про вакансії, то ідеальним обсягом є одна сторінка. Для фахівця з великим досвідом і довгим послужним списком припустимі дві сторінки. Думаю, що резюме в три-чотири сторінок може бути правильним при відправленні по попередній конкретній домовленості, або при напрямку його в агентство, що займається підбором керівників вищої ланки (Executive Search).

Рукописне резюме. Якщо ви претендуєте на одержання престижної і високооплачуваної роботи, ви зобов'язані знайти можливість красиво віддрукувати ваше резюме. Не пройшовши цього тесту, ви навряд чи будете розглядатися як серйозний кандидат. Грубою помилкою варто вважати представлення в компанію або кадрове агентство заповненого від руки бланка анкети, отриманого зовсім в іншому місці.

Резюме з зайвою інформацією. Що тільки не вказують у резюме. Наприклад, дворянське походження, знак зодіаку, дати народження близьких родичів, численні захоплення. І навіть ріст, вага і достоїнства фігури, при цьому претендуючи не на посаду фотомоделі, а зовсім на іншу роботу.

Резюме, що є випискою з трудової книжки. Докладно перелічуються всі підприємства і посади, навіть зведення про занесені в трудову книжку подяках. І нічого про конкретну роботу і досягнення. А саме ці зведення з резюме характеризують кваліфікацію претендента і є дуже важливими для роботодавця.

Недбало і неграмотно складені резюме. Очевидна неохайність резюме мимоволі асоціюється з діловими якостями його автора.

Склавши варіант резюме, спробуйте ввійти в роль потенційного роботодавця і подивитися на ваше резюме його очима. І, можливо, вам стане ясним, як поліпшити резюме і зробити його більш ефективним.

Зразок:

Адреса

Телефон, факс, електронна адреса

Андрій  Коваленко

Мета

Заміщення посади директора збутового відділу

Досвід роботи

2005-2009             ТзОВ «Промком»            м.Харків

Керівник планового відділу

§ Введено нову систему планування.

§ Збільшено обсяги продажів на 13%.

§ Зменшено витрати виробництва на 23%.

 

2009-2011             ТзОВ «Промком»            м.Харків

Заступник керівника планового відділу

§ Збільшено обсяги продажів на 7%.

§ Організовано єдину комп'ютерну мережу.

§ Введені в дію 4 філії підприємства.

 

2011-2013             Бісквітна фабрика «Престиж» м.Харків

Старший економіст

§ Уведено нову систему розрахунків з торгівлею.

§ Поліпшено зв'язок з постачальниками.

§ Стажування на головному підприємстві.

 

2013-2018             Бісквітна фабрика «Престиж» м.Харків

Економіст

§ Зростання продажів на 40%.

§ Три роки підряд визнавався кращим співробітником підприємства.

§ На відмінно закінчив курси підвищення кваліфікації.

Освіта

2000-2005             Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка

§ Факультет: Економіка харчової та переробної промисловості.

§ Спеціальність: Економіст.

Захоплення

Комп'ютери, автомобілі, теніс, читання.

Завдання:

1.    Складіть резюме на заміщення вакантної посади за фахом.

2.    Складіть заяву на відпустку.

Немає коментарів:

Дописати коментар