Тема практичного заняття № 15: Написання резюме, заяви.
Мета:
Навчальна: надати
студентам інформацію про особливості оформлення документів щодо особового
складу, різновиди документів та їх форми, склад реквізитів
Розвиваюча: розвивати навички грамотного оформлення документів щодо
особового складу, вміння грамотно та доречно користуватися мовним матеріалом;
Виховна: виховувати культурного та грамотного фахівця..
Студенти
повинні:
знати особливості оформлення документів щодо особового складу,
різновиди документів та їх форми, склад реквізитів документів;
вміти грамотно писати й оформляти документи.
План
1. 1. Заява
2. 2. Резюме
3.
Практична
вправа. Скласти документи
Література
Основна
1. Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові
папери: Навчальний посібник. – К.: А.С.К., 2003.
2. Мацюк З.О., Станкевич Н.І. Українська мова
професійного спілкування: Навчальний посібник. – К.: Каравела, 2006.
3. Шевчук С.В., Клименко І.В. Українська мова за
професійним спрямуванням:
Підручник. – К.: Алерта, 2012.
Додаткова
1.
Мацько Л.І. Кравець Л.В. Культура
українського фахового мовлення Навч. посіб. — К.: ВЦ "Академія",
2007. — 360 с.;
2.
Українська мова за професійним
спрямуванням. Практикум / Навчальний посібник / За ред. Т.В. Симоненко. – К.:
ВЦ «Академія», 2009.– 272 с.
Тема заняття: Написання резюме, заяви.
1. Заява.
Ø Заява – це офіційне повідомлення в усній або письмовій формі,
в якому викладається певне прохання.
За місцем виникнення роз різняють заяви внутрішні
й зовнішні,
які бувають від організацій, установ (службові) та особисті. У зовнішній
особистій заяві обов'язково зазначається повна домашня адреса, а в службовій –
повна поштова та юридична адреса установи, підприємства. У внутрішній заяві не
є обов'язковими викладені вище вимоги.
У заяві реквізити рекомендується розташовувати в такій
послідовності:
1.
Праворуч вказується назва організації чи установи, куди
подається заява.
2.
Нижче у стовпчик – назва професії, місце роботи,
прізвище, ім'я, по батькові, адреса того, хто подає заяву (якщо заява
адресується до тієї організації, де працює автор, не треба зазначати домашню
адресу, а достатньо назвати посаду й місце роботи чи структурний підрозділ).
3.
Ще нижче посередині рядка пишеться слово «заява» з
великої літери й не ставиться крапка.
4.
З великої літери й з абзацу починається текст заяви, де
чітко викладається прохання з коротким його обґрунтуванням.
5.
Після тексту заяви ліворуч вміщується дата, а праворуч –
підпис особи, яка писала заяву.
У складній заяві також подаються відомості про те, які
саме документи додані до заяви на підтвердження правомірності виставленого в
ній прохання (документи перелічуються після основного тексту перед підписом).
Заява пишеться від руки в одному примірнику.
Зразок:
Директору
Коледжу
переробної та
харчової
промисловості ХНТУСГ
Скрипці
Л.І.
випускника
загальноосвітньої
школи
№ 25 м. Харкова
Дроботюка
Анатолія Петровича
Заява
Прошу допустити
мене до вступних іспитів до Коледжу переробної та харчової промисловості ХНТУСГ
на спеціальністю «Експлуатація і ремонт обладнання харчових виробництв».
17.07.2017р. (підпис) А.П. Дроботюк
2.Резюме.
Резюме – це документ, в якому подаються короткі відомості про
навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його
складає.
Як скласти
гарне резюме:
Саме по собі резюме, навіть найгарніше,
нікому роботи не дасть. Але воно дає вам шанс виділитися в потоці інформації,
що попадає в компанію або в кадрове агентство. Добре складене резюме збільшує
ваші шанси зацікавити роботодавця своєю кандидатурою й одержати запрошення на
особисту співбесіду.
Єдиного стандарту для складання резюме
у світовій і вітчизняній практиці не існує. Найбільш звичним для кадровиків є
коротке (на 1-2 сторінки) резюме, складене за хронологічним принципом.
Гарні, конкретні резюме можуть
відрізнятися одне від одного деталями своєї побудови. Але є кілька головних
вимог, виконуючи які ви робите своє резюме більш ефективним. До них можуть бути
віднесені:
Цілеспрямованість. Добре, якщо з
резюме легко зрозуміти, на яку роботу ви претендуєте і чому вас можуть
розглядати як гідного кандидата для цієї роботи. Для цього рекомендую вводити в
резюме роздягнув “Мета”, а при описі досвіду роботи конкретно показувати ваші
функції і досягнення.
Зручність
сприйняття резюме. У людини, що переглядає пачку резюме, для первинного
ознайомлення з кожним з них звичайно є 1-2 хвилини. Після цього резюме буде або
відібрано для більш детального вивчення і можливої роботи з вами як з
кандидатом, або відправлено в базу даних (у кращому випадку), або викинуто. Для
зручності сприйняття резюме повинне бути добре структурованим, досить крупно і
красиво видрукуваним, а також не містити другорядних даних і дрібниць.
Культура
складання й оформлення. Граматичні помилки, суржик, помилки, рукописне
оформлення й інші подібні вади не роблять честі авторові резюме. За інших
рівних умов у першу чергу зацікавляться тим кандидатом, чиє резюме культурно
оформлено.
Невдалі резюме звичайно є результатом
недотримання зазначених вище основних вимог. Приведемо кілька типових помилок:
Зайво об'ємне
резюме. Якщо ви
представляєте резюме не за попередньою домовленістю, а у відповідь на
оголошення про вакансії, то ідеальним обсягом є одна сторінка. Для фахівця з
великим досвідом і довгим послужним списком припустимі дві сторінки. Думаю, що
резюме в три-чотири сторінок може бути правильним при відправленні по
попередній конкретній домовленості, або при напрямку його в агентство, що
займається підбором керівників вищої ланки (Executive Search).
Рукописне
резюме. Якщо ви
претендуєте на одержання престижної і високооплачуваної роботи, ви зобов'язані
знайти можливість красиво віддрукувати ваше резюме. Не пройшовши цього тесту,
ви навряд чи будете розглядатися як серйозний кандидат. Грубою помилкою варто
вважати представлення в компанію або кадрове агентство заповненого від руки
бланка анкети, отриманого зовсім в іншому місці.
Резюме з зайвою
інформацією. Що тільки не вказують у резюме. Наприклад, дворянське походження, знак
зодіаку, дати народження близьких родичів, численні захоплення. І навіть ріст,
вага і достоїнства фігури, при цьому претендуючи не на посаду фотомоделі, а
зовсім на іншу роботу.
Резюме, що є
випискою з трудової книжки. Докладно перелічуються всі підприємства і посади,
навіть зведення про занесені в трудову книжку подяках. І нічого про конкретну
роботу і досягнення. А саме ці зведення з резюме характеризують кваліфікацію
претендента і є дуже важливими для роботодавця.
Недбало і
неграмотно складені резюме. Очевидна неохайність резюме мимоволі асоціюється з
діловими якостями його автора.
Склавши варіант резюме, спробуйте
ввійти в роль потенційного роботодавця і подивитися на ваше резюме його очима.
І, можливо, вам стане ясним, як поліпшити резюме і зробити його більш
ефективним.
Зразок:
Адреса |
Телефон, факс, електронна адреса |
Андрій Коваленко
Мета |
Заміщення посади директора збутового відділу |
Досвід
роботи |
2005-2009 ТзОВ «Промком» м.Харків Керівник планового відділу §
Введено
нову систему планування. §
Збільшено
обсяги продажів на 13%. §
Зменшено
витрати виробництва на 23%. |
|
2009-2011 ТзОВ «Промком» м.Харків Заступник керівника планового
відділу §
Збільшено
обсяги продажів на 7%. §
Організовано
єдину комп'ютерну мережу. §
Введені
в дію 4 філії підприємства. |
|
2011-2013 Бісквітна фабрика «Престиж»
м.Харків Старший економіст §
Уведено
нову систему розрахунків з торгівлею. §
Поліпшено
зв'язок з постачальниками. §
Стажування
на головному підприємстві. |
|
2013-2018 Бісквітна фабрика «Престиж»
м.Харків Економіст §
Зростання
продажів на 40%. §
Три
роки підряд визнавався кращим співробітником підприємства. §
На
відмінно закінчив курси підвищення кваліфікації. |
Освіта |
2000-2005 Харківський національний
технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка §
Факультет:
Економіка харчової та переробної промисловості. §
Спеціальність:
Економіст. |
Захоплення |
Комп'ютери, автомобілі,
теніс, читання. |
Завдання:
1. Складіть резюме на заміщення вакантної посади за фахом.
2. Складіть заяву на відпустку
Немає коментарів:
Дописати коментар