четвер, 12 листопада 2020 р.

12.11.2020 ІІ курс П М - 19 Українська мова

 Шановні студенти, нагадую, що скрін робіт треба надсилати у день заняття до 20.00 у Вайбер!!!


Тема заняття: Правила побудови речень. Логічні помилки у складному реченні.

Складним називається речення, яке має дві й більше граматичних основ. Частини складного речення обєднані в одне ціле за змістом і граматично; можуть поєднуватися інтонаційно або за допомогою сполучників чи сполучних слів.
Складні речення.що становлять поєднання трьох і більше частин із різнотипним синтаксичним зв’язком, мають назву складних синтаксичних конструкцій (ССК).
Якщо прості речення в складному рівноправні, незалежні одне від одного, то вони зєнуються сурядним звязком. У цих реченнях від одного простого речення до другого не можна поставити питання, жодне з цих простих речень не є складником іншого. Такі складні речення називаються сурядними: Пишнобарвними квітками рясно всіяні путі, і над вільними ланами грають сурми золоті (В. Сосюра).
Якщо одне просте речення в складному підпорядковується другому, пояснює чи доповнює його, то такі речення зєднуються підрядним звязком: Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева (В. Сосюра).
У складних реченнях з підрядним звязком від одного простого речення до другого можна поставити запитання.
Як і прості речення, складні можуть бути емоційно забарвленими – окличними: Епохо, дай мені натхнення на всі шляхи, на всі роки, щоб я людини горде ймення підносив вище за зірки! (М. Сингаївський)

1. Опрацювати параграф № 30-31 С.95-96 

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2. Переглянути відео. ( пояснення теми, підготовка до ЗНО)

https://www.youtube.com/watch?v=FBU8xnGodFk

Записати у зошит причини типових логічних помилок у складному реченні.

3. Виконати завдання: 

1. Переписати. У кожному з речень підкреслити граматичні основи. Вказати речення сполучникові й безсполучникові. Позначити в словах орфограми.
Калина доливає жаром вінця, й верба журу гойдає над ставком, а розпашіле від роботи сонце ляга щокою в хмарний бурелом. Ген-ген лелека гострить крила чинно, тут тиша голуба – до синіх брів, ось сосни з усієї України бредуть на віче збратаних борів (В. Лупейко). Дихання осені уже на квіти впало, у зелені дерев сумує де-не –де уже пожовклий лист (В. Сосюра). Осінь лагідна, імлиста ще святкує, та за мить полохке легеньке листя облетить і полетить (В. Терен).

2. Ознайомитися зі схемою синтаксичного розбору складного речення
1. Тип речення за метою висловлювання: розповідне, питальне, спонукальне.
2. Тип речення за емоційним забарвленнямокличне, неокличне.
3. Довести, що речення складне, знайшовши граматичні основи предикативних частин, що входять до його складу.
4. Установити тип речення за наявністю чи відсутністю сполучникових засобів (сполучникове, безсполучникове, з різними видами звязку).
5. Якщо сполучникове, то вказати сурядне чи підрядне і яке саме.
6. Охарактеризувати названий вид складного речення, засоби звязку в ньому.
7. Розглянути кожну предикативну частину як окреме просте речення:
·        тип  речення за складом граматичної основи: двоскладне, односкладне (означено-особове, неозначено-особове, узагальнено-особове, безособове, називне);
·        тип речення за наявністю чи відсутністю другорядних членівнепоширене, поширене;
·        тип речення за наявністю необхідних членів речення: повне, неповне;
·        тип речення за наявністю чи відсутністю ускладнюючих засобів: неускладнене, ускладнене (однорідними членами, звертаннями, вставними словами, словосполученнями, реченнями, відокремленими членами ).
!!! Виконати розбір одного  речення з попереднього завдання.

3. Виконати вправу № 3 на С. 96, № 4 на С.96

Немає коментарів:

Дописати коментар