Шановні студенти, нагадую, що скрін робіт слід надсилати у день заняття до 20.00
Тема заняття: Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника.
1. Переглянути відео. Опрацювати у зошиті експрес урок
https://www.youtube.com/watch?v=esmNro46yEY
або опрацювати параграфи підручника № 11-13
https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html
Доповнити конспект :
Такі кількісно-іменні сполучення в реченні виступають у ролі одного члена:
- підмета
Земля ятрилась ген на виднокрузі;
Ми йшли на смерть за втрачені мости.
Два журавлі над нами – двоє друзів –
Тепло весни несли через фронти
(М. Ткач); - додатка:
Як великою вже стала,
я сім плахт поначіпляла
(Л. Глібов); - присудка:
Перегон до Фастова був кілометрів з дванадцять (Ю.Смолич); - обставин: За двадцять кроків від хати росла груша (І.Нечуй-Левицький);
Сім, год мак не родив і голоду не було (Н. пр.).
2. Виконати завдання
Вправа 1.
Завдання: записати прислів’я і приказки, розкриваючи дужки.
Сім (п’ятниця) на тиждень.
Знати як свої п’ять (пальці).
Наговорити сім (мішок) гречаної вовни.
Мудрій голові досить два (слово).
Краще з розумним два (раз) загубити, ніж із дурним один раз знайти.
Два (півень) і дві (господиня) не згодяться ні завтра, ні нині. (Нар. творч.)
Вправа 2.
Завдання: перекласти словосполучення українською мовою і записати.
Три недели, тридцать два килограмма, пятьдесят копеек, четыре улицы, семь карандашей, двадцать пять городов, три подруги, девять тонн, сорок четыре метра, шестнадцать стульев, сто мнений, восемнадцать сел, двадцать восемь окон, десять дней.
Вправа 3.
Завдання: записати словосполучення, розкриваючи дужки. Придумати з ними речення.
Три дев’ятих (поверхня), одна четверта (груша), шість сьомих (площа), п’ять десятих (відсоток), півтора (літра), дві треті (автобус).
Немає коментарів:
Дописати коментар